19 Ekim 2008 Pazar

ev baklavası


Ev baklavası
Malzemeler: çay bardagı

1,5 bardakyogurt şurubu için

1,5 bardak zeytinyagı 1,5 kilo şeker
2,5 kilo su
1,5 bardak süt

2 yumurta

1tatlı kaşıgı tuz

1 çay kaşıgı karbonat

2-3 damla limon

aldıgı kadar un

1 paket katı yag (ülker terem yag kullanıyorum)

yarım kilo ceviz içi

nişasta

1 su bardagı sıvı yag

Yogurt,süt,zeytinyagı,yumurta,tuz,karbonat, tuz ve 2-3 damla limonla kulak memesi yumuşaklıgında bir hamur yoguruyoruz
çok büyük olmamakşartı ile bezeler alıp bir kenarda hamuru biraz dinlendirin
hamurlarımızı burada el marifeti önemli incecik açıldıgı kadar açın
aralarına unla yarıyarıya karıştırılmış nişasta serperek ben öyle yapıyorum hamur ezilmiyor sırf nişasta ile açılırsa hamur ezilip dagılıyor
kat aralarına bolca ceviz serpip bütün hamuru açıp bitiriyoruz
tepsideki hamuru baklava şeklinde kesip üstüne tavada kızdırdıgımız yagı döküyoruz

şurubu için

Püf nokta :şekeri su ile iyice dibinde hiç şeker kalmayacak şekilde iyice karıştırıyorum
dibinde şeker tortusu kalırsa baklavanız şekerlenir buna dikkat edin birkaç damlada limon suyu ilave edip şurub istenilen koyu kıvama gelene kadar kaynatın

Şerbetin tam kıvamına geldiğini daha kolay anlayabilmemiz icin koyulaşınca tırnağımız üstüne bir damlacık damlatıyoruz, boncuk gibi durur ve akmazsa şerbet olmuş demektir ;)
biz ailece kıyır kıyır agızda dagılan baklavayı sevdigimiz için şerbetin ılık ,baklavanın iyice sogumasını bekliyorum şerbetle baklavayı buluşturuyorum
afiyet olsun ve kolay gelsin sizlere

Hiç yorum yok: